وبلاگ رسمی دکتر اسماعیل اقبال

انجام کار فرهنگی و آموزشی

وبلاگ رسمی دکتر اسماعیل اقبال

انجام کار فرهنگی و آموزشی

وبلاگ رسمی دکتر اسماعیل اقبال

زکات علم، نشر آن است. هر وبلاگ می تواند پایگاهی برای نشر علم و دانش باشد. بهره برداری علمی از وبلاگ ها نقش بسزایی در تولید محتوای مفید فارسی در اینترنت خواهد داشت. انتشار جزوات و متون درسی، یافته های تحقیقی و مقالات علمی از جمله کاربردهای علمی قابل تصور برای ,بلاگ ها است.اگر همه ما تجربیات مفید خود را در اختیار دیگران قرار دهیم همه خواهند توانست با انتخاب ها و تصمیم های درست تر، استفاده بهتری از وقت و عمر خود داشته باشند. همچنین گاهی هدف از نوشتن ترویج نظرات و دیدگاه های شخصی نویسنده یا ابراز احساسات و عواطف اوست. برخی هم انتشار نظرات خود را فرصتی برای نقد و ارزیابی آن می دانند. البته بدیهی است کسانی که دیدگاه های خود را در قالب هنر بیان می کنند، تاثیر بیشتری بر محیط پیرامون خود می گذارند. این وبلاگ متعلق به دکتر اسماعیل اقبال می باشد که به منظور انعکاس اخبار مربوط به فعالیت های فرهنگی و پژوهشی راه اندازی شده است؛ امید است کاربران محترم با ارائه نظرات و دیدگاههای ارزشمند خود در غنا و گسترش فرهنگ تعامل و گفتگو سهمی ایفا کنند.

دکتر اسماعیل اقبال 1394/05/31
شماره تماس:
email: esmail.eghbal@gmail.com
کانال اختصاصی دکتر اسماعیل اقبال: t.me/eeghbal

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات
نویسندگان

۲ مطلب در آبان ۱۳۹۶ ثبت شده است

"تحلیلی بر علل بی اعتمادی به آمریکا در گذر تاریخ معاصر ایران"، عنوان موضوعی است که توسط دکتر اسماعیل اقبال در دو فصلنامه علمی-تخصصی دانش جهادی در شماره 18 بهار و تابستان 1396 این مجله به رشته تحریر درآمده است.  این مقاله بر آن است تا در یک بررسی تحلیلی، به منظور شناخت علل بی اعتمادی به سیاست های دولت آمریکا یکی از وقایع مهم تاریخ معاصر ایران را مورد بازبینی مجدد قرار دهد و با مطالعه تطبیقی آن با پرونده هسته ای ایران نشان دهد که اعتماد به آمریکا هیچ کمکی به حل و فصل مشکلات موجود نمی کند. نویسنده این مقاله در صدد است تا با استفاده از روش توصیفی_تحلیلی به این سوال که  علل بی اعتمادی به آمریکا در گذر تاریخ معاصر و استمرار آن در تحولات سیاسی کنونی ایران چه می باشد، پاسخ دهد. یافته های پژوهش نشان می دهد که تجربه تاریخ معاصر ایران نشان می دهد که دولت آمریکا به جز منافع نامشروع و استکباری خود برای منافع سایر کشورهای مستقل ارزشی قائل نیست؛ بنابراین اعتماد به آمریکا نتیجه ای جز شکست و از بین رفتن دستاورد نهضت ها در پی نداشته است.  

علل بی اعتمادی به آمریکا

برای ملاحظه مقدمه این مقاله به ادامه مطلب بروید:

۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ آبان ۹۶ ، ۱۵:۰۵
اسماعیل اقبال
"فرآیند شکل گیری جریان اسلام گرایی ترکیه از آغاز تاکنون"،عنوان موضوعی است که توسط دکتر اسماعیل اقبال در فصلنامه علمی-تخصصی پژوهش های منطقه ای در شماره 12 تابستان 1395 این مجله به رشته تحریر درآمده است. این مقاله بر آن است تا چگونگی تحول در فرآیند جریان اسلام گرایی در سال های پس از تاسیس نظام سکولار در این کشور و چگونگی رشد و گسترش این جریان در یک نظام دین ستیز را مورد مطالعه قرار داده و نشان دهد که چگونه تغییرات ساختاری در دهه های گذشته بر رشد اسلام گرایی در این کشور تاثیر داشته است. نویسنده این مقاله در صدد است تا با استفاده از روش توصیفی- تحلیلی به این سوال که تغییرات در ساختار سیاسی و اقتصادی ترکیه از زمان تاسیس نظام لائیک در این کشور تا دستیابی حزب عدالت و توسعه به قدرت، چه تاثیری بر ظهور و رشد جریان اسلام گرایی داشته است و عوامل موثر در تغییر رویکرد این جریان از آرمانگرایی به عملگرایی در یک دهه اخیر چه بوده است، پاسخ دهد. یافته های پژوهش نشان می دهد که  جریان اسلام گرایی در ترکیه، در آغاز به صورت یک گفتمان آرمانگرا و ایدئولوژیک محور، در تقابل با گفتمان سکولاریسم شکل گرفت، اما بعد بتدریج با تغییر در رویکرد خود از آرمانگرایی به عملگرایی، در همگرایی با آن پدیدار شد.
اسلام گرایی در ترکیه

برای ملاحظه مقدمه این مقاله به ادامه مطلب بروید:

۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ آبان ۹۶ ، ۱۴:۵۷
اسماعیل اقبال