وبلاگ رسمی دکتر اسماعیل اقبال

انجام کار فرهنگی و آموزشی

وبلاگ رسمی دکتر اسماعیل اقبال

انجام کار فرهنگی و آموزشی

وبلاگ رسمی دکتر اسماعیل اقبال

زکات علم، نشر آن است. هر وبلاگ می تواند پایگاهی برای نشر علم و دانش باشد. بهره برداری علمی از وبلاگ ها نقش بسزایی در تولید محتوای مفید فارسی در اینترنت خواهد داشت. انتشار جزوات و متون درسی، یافته های تحقیقی و مقالات علمی از جمله کاربردهای علمی قابل تصور برای ,بلاگ ها است.اگر همه ما تجربیات مفید خود را در اختیار دیگران قرار دهیم همه خواهند توانست با انتخاب ها و تصمیم های درست تر، استفاده بهتری از وقت و عمر خود داشته باشند. همچنین گاهی هدف از نوشتن ترویج نظرات و دیدگاه های شخصی نویسنده یا ابراز احساسات و عواطف اوست. برخی هم انتشار نظرات خود را فرصتی برای نقد و ارزیابی آن می دانند. البته بدیهی است کسانی که دیدگاه های خود را در قالب هنر بیان می کنند، تاثیر بیشتری بر محیط پیرامون خود می گذارند. این وبلاگ متعلق به دکتر اسماعیل اقبال می باشد که به منظور انعکاس اخبار مربوط به فعالیت های فرهنگی و پژوهشی راه اندازی شده است؛ امید است کاربران محترم با ارائه نظرات و دیدگاههای ارزشمند خود در غنا و گسترش فرهنگ تعامل و گفتگو سهمی ایفا کنند.

دکتر اسماعیل اقبال 1394/05/31
شماره تماس:
email: esmail.eghbal@gmail.com
کانال اختصاصی دکتر اسماعیل اقبال: t.me/eeghbal

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات
نویسندگان

گزارش برگزاری جلسه دفاعیه ار رساله دکتری

سه شنبه, ۳۰ مهر ۱۳۹۲، ۰۴:۰۰ ب.ظ

 جلسه دفاعیه از رساله دکترای برادر اسماعیل اقبال مدیر وبلاگ شهیدان مرتضی و حسن باباییان در رشته مطالعات فرهنگی با عنوان "استراتژی قدرت نرم ترکیه و تحول در معادله قدرت در خاورمیانه" در ساعت 16 مورخ 27 آبان 1392 در سالن جلسات دفاعیه دانشکده و پژوهشکده اجتماعی و فرهنگی دانشگاه جامع امام حسین(ع) برگزار شد.

  این جلسه که به مدت ۲ ساعت به طول انجامید، با حضور آقای دکتر حسین شریفی طراز کوهی دانشیار دانشگاه تهران به عنوان استاد راهنما، آقایان دکتر سیدمحمد میرسندسی استادیار دانشگاه امام حسین(ع) به عنوان استاد مشاور اول، دکتر احمد درستی استادیار دانشگاه امام حسین(ع) به عنوان استاد مشاور دوم، آقای دکتر اسدالله اطهری استادیار دانشگاه علامه طباطبایی به عنوان داور اول، دکتر اصغر افتخاری دانشیار دانشگاه امام صادق(ع) به عنوان داور دوم و دکتر عباس خلجی استادیار دانشگا امام حسین(ع) به عنوان داور سوم و با حضور نماینده آموزش دانشگاه و نمایندگان آموزش و پژوهش دانشکده و جمع کثیری از اساتید و دانشجویان دکتری سایر دانشگاهها در محل سالن جلسات دفاعیه دانشکده و پژوهشکده علوم اجتماعی دانشگاه جامع امام حسین(ع) برگزار شد، در این جلسه برادر اسماعیل اقبال به عنوان دانشجوی مقطع دکتری رشته مطالعات فرهنگی، به دفاع ار رساله خود با عنوان "استراتژی قدرت نرم ترکیه و تحول در معادله قدرت در خاور میانه" پرداخت.

 در ادامه ابتدا استاد راهنما به خوشامدگویی و خیر مقدم به حضار پرداخت؛ پس از آن برادر اسماعیل اقبال به عنوان دانشجوی رشته مطالعات فرهنگی به مدت نیم ساعت با استفاده از پاورپنت به ارائه گزارش خلاصه ای از رساله 340 صفحه ای خود پرداخت. سپس استاد راهنما از اساتید داور خواست تا دیدگاهها و نظرات خود را در خصوص پایان نامه بیان کنند. سه استاد داور رساله ابتدا با تمجید از تلاش علمی صورت گرفته آن را بسیار عالی توصیف کرده و نقدها و یا برخی از اشکالات جهت رفع آن توسط دانشجو را در جلسه بیان داشتند. سپس اساتید راهنما و مشاور سخنانی را در دفاع از رساله و در پاسخ به نقدهای ارائه شده از سوی اساتید داور ایراد کردند. و در نهایت به دانشجو 15 دقیقه وقت داده شد تا آخرین دفاعیات خود را مطرح کند. پس از دفاع دانشجو از رساله خود، استاد راهنما از حضار خواست تا به منظور اظهار نظر نهایی هیئت ژولی در خصوص رساله جلسه را ترک کنند و به بیرون جلسه بروند.

 پس از ده دقیقه شور و مشورت میان هیئت ژولی پشت درهای بسته، به افراد اجازه داده شد تا وارد جلسه شده و به آخرین اعلام نظر این هیئت در خصوص رساله گوش کنند. پس از قرار گرفتن حضار در محل استقرار خود، استاد راهنما ضمن تشکر از حضور اساتید محترم در جلسه دفاعیه و با اعلام تبریک به دانشجو، به نمایندگی از هیئت ژولی رساله را با درجه عالی و با نمره 19 از 20 مورد ارزیابی و مورد تایید قرار داد.

دانشجو در حال دفاع از رساله دکتری

استاد راهنما در سمت راست، کنار استاد مشاور دوم

استاد مشاور اول در سمت راست، در کنار یکی از حضار و دانشجو


اساتید داور در حال داوری در باره رساله

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۷/۳۰

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی