وبلاگ رسمی دکتر اسماعیل اقبال

انجام کار فرهنگی و آموزشی

وبلاگ رسمی دکتر اسماعیل اقبال

انجام کار فرهنگی و آموزشی

وبلاگ رسمی دکتر اسماعیل اقبال

زکات علم، نشر آن است. هر وبلاگ می تواند پایگاهی برای نشر علم و دانش باشد. بهره برداری علمی از وبلاگ ها نقش بسزایی در تولید محتوای مفید فارسی در اینترنت خواهد داشت. انتشار جزوات و متون درسی، یافته های تحقیقی و مقالات علمی از جمله کاربردهای علمی قابل تصور برای ,بلاگ ها است.اگر همه ما تجربیات مفید خود را در اختیار دیگران قرار دهیم همه خواهند توانست با انتخاب ها و تصمیم های درست تر، استفاده بهتری از وقت و عمر خود داشته باشند. همچنین گاهی هدف از نوشتن ترویج نظرات و دیدگاه های شخصی نویسنده یا ابراز احساسات و عواطف اوست. برخی هم انتشار نظرات خود را فرصتی برای نقد و ارزیابی آن می دانند. البته بدیهی است کسانی که دیدگاه های خود را در قالب هنر بیان می کنند، تاثیر بیشتری بر محیط پیرامون خود می گذارند. این وبلاگ متعلق به دکتر اسماعیل اقبال می باشد که به منظور انعکاس اخبار مربوط به فعالیت های فرهنگی و پژوهشی راه اندازی شده است؛ امید است کاربران محترم با ارائه نظرات و دیدگاههای ارزشمند خود در غنا و گسترش فرهنگ تعامل و گفتگو سهمی ایفا کنند.

دکتر اسماعیل اقبال 1394/05/31
شماره تماس:
email: esmail.eghbal@gmail.com
کانال اختصاصی دکتر اسماعیل اقبال: t.me/eeghbal

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات
نویسندگان

۲ مطلب در شهریور ۱۳۹۲ ثبت شده است

 خیزش‌های مردمی در تونس و مصر از ژانویه 2011 نقطه عطفی در انتقال ساختار سیاسی، امنیتی و اجتماعی منطقه خاورمیانه به‌حساب می‌آید که در ماههای بعد تبدیل به جنبش‌های مردمی در سرتاسر جهان عرب شد. روند این انقلاب‌ها در بعضی از موارد مثل مصر و تونس صلح‌آمیز بوده است که البته این روند انتقال سیاسی همچنان ادامه دارد. اما این انقلاب‌ها در دیگر نقاط عرب مانند بحرین، یمن، لیبی و سوریه خشونت‌آمیز بوده است. از این نظر انقلاب‌های عربی تأثیر جدی بر پویایی‌های سیاست داخلی کشورهای عربی و پلورالیزه کردن ساختار قدرت سیاسی و اجتماعی در این کشورها داشته است. تحولات مصر و چالش برای تصویب پیش‌نویس قانون اساسی اسلام‌گراها و سکولارها یک نمونه و تداوم بحران سوریه و شکاف داخلی برای تقویت یا سقوط رژیم سوریه نمونه دیگری است که افکار عمومی در جهان عرب را برابر هم قرار داده است. کتاب تحولات عربی، ایران و خاورمیانه که از سوی مرکز مطالعات استراتژِیک خاورمیانه منتشر شده است، این موضوعات را مورد واکاوی قرار داده است.

برای دریافت فهرست این کتاب به ادامه مطلب مراجعه کنید.

۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ شهریور ۹۲ ، ۲۱:۳۴
اسماعیل اقبال

نشست نهم شهریور 1392 گروه ترکیه شناسی پژوهشکده مطالعات استراتژیک خاورمیانه با عنوان "بررسی وضعیت ترکیه قبل و بعد از بهار عربی" با حضور دکتر اسداله اطهری مدیر گروه ترکیه شناسی و اعضای گروه برگزار شد. در ابتدا آقای اردشیر پشنگ از اعضای گروه ترکیه شناسی که مدیریت نشست را بر عهده داشت، بحث را با بیان تحولات اخیر در خاورمیانه و مقدمه ای در خصوص موضوع نشست آغاز کرد. سپس آقای محمد علی مهتدی، پژوهشگر ارشد پژوهشکده که سخنران نشست بود به ارائه بحث خود پرداخت.

۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ شهریور ۹۲ ، ۰۷:۳۱
اسماعیل اقبال